Zaterdag 13:30 - 16:30

De welpen zijn 7-11 jaar oud en spelen in het junglethema, gebaseerd op het verhaal van Jungleboek. Samen met Mowgli en Shanti beleven ze allerlei avonturen in de jungle. De avonturen zijn beschreven in een aantal leuke verhalen, te vinden in het boek Jungle-avonturen van Shanti & Mowgli. Welpen spelen bijvoorbeeld spannende bosspelletjes, oefenen met koken en doen creatieve programma's. Ook gaan de welpen één keer per jaar op kamp, waar ze uitdagende spellen doen en veel leren.

Zaterdag 13:30 - 16:30

Scouts zijn tussen de 11 en 15 jaar. Samen met je nieuwe vrienden doe je super gave dingen waar je ook nog eens wat van leert. Ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen!

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. De groep scouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de scouts worden voorbereid op de volgende leeftijdsgroep, de explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren. Zo blijven scouts zich steeds verder ontwikkelen, dit heet bij Scouting de 'doorlopende leerlijn'

Vrijdag 20:00 - 22:00

Explorers zijn tussen de 15 en 18 jaar oud. Explorers organiseren alles zelf: ze organiseren hun eigen programma en hun eigen expeditie. Ook hun afdeling runnen ze zelf, ze kiezen een afdelingsbestuur en beheren de financiën van de speltak. De begeleiding doet actief mee in het door de explorers opgestelde programma en zijn er om te helpen en als ze advies nodig hebben of met vragen zitten.

Explorers bedenken hun eigen programma en kunnen er ook voor kiezen om projecten te doen. Een project is een activiteit die langer duurt dan één opkomst en is dus een stuk omvangrijker als het gaat om de organisatie.

Zaterdag 20:00 - 00:00

Roverscouts zijn alle jeugdleden van Scouting die tussen de 18 en 21 jaar oud zijn.

Roverscouts worden gezien als jeugdleden, omdat je als roverscout de laatste hand legt aan je jeugdperiode bij Scouting. De speltak sluit dan ook aan bij de ontwikkeling en ervaringen die je bij de explorers hebt doorgemaakt.

Tevens is dit de plek waar je samenkomt met de vrienden die je voor de rest van je leven hebt gemaakt binnen je scouting carrière. Een opkomst bestaat vaak uit een activiteit met aansluitend een gezellige samenkomst.

Kosten van een seizoen

Een scoutingseizoen loopt van september tot juli. In deze periode worden er iedere week opkomsten georganiseerd tenzij anders aangegeven door de leiding.
De kosten van het seizoen verschillen per speltak

Welpen:
Scouts
Explorers
Roverscouts

De contributie dient in één keer te worden betaald na het ontvangen van de contributienota. Wanneer dit niet mogelijk is of problemen oplevert dan kunt u altijd contact opnemen met de penningmeester: penningmeester@scoutingbeverwijk.nl

Retourneren van contributie

Helaas is het niet mogelijk om contributie te retouneren wanneer uw kind voor het einde van het seizoen besluit om te stoppen. Dit i.v.m. al gemaakte kosten (huur etc.) en de afdracht aan scouting Nederland.